במהלך סוף השבוע: תומכי טרור נעצרו באזור ירושלים

    בנצי לייזרוביץ 1 Comment on במהלך סוף השבוע: תומכי טרור נעצרו באזור ירושלים

    במסגרת מאבק משטרת ישראל בגילויי תמיכה בטרור ובפרט נוכח הטבח אותו ערך חמאס באלפי אזרחים וחיילים נעצרו ערבים ישראלים בארץ ובמזרח ירושלים וברשותם זיקוקין ושלטי תעמולת חמאס

    צילום: דוברות המשטרה
    9:30
    06.05.24
    בצלאל קאהן ודוד חכם No Comments on ח"כ עמית הלוי: "הסיסמה 'לעולם לא עוד' חסרת כיסוי"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לצד ההיערכות המבצעית המוגברת של מחוז ירושלים בגזרות השונות ובפרט בירושלים, המשטרה פועלת כל העת לטיפול נחוש ובלתי מתפשר בהסתה לטרור ולאלימות. בהתאם להנחיית ממ״ז ירושלים, חמ"ל התודעה של משטרת ישראל במחוז ירושלים בשיתוף גופי ביטחון נוספים, פועל במתכונת מוגברת לניטור וטיפול בפרסומים ברשתות החברתיות השונות שבהם תכנים המסיתים לטרור ולאלימות, ובפרט הזדהות, אהדה ותמיכה במעשיו הרצחניים של ארגון הטרור ״חמאס״.

    במהלך השבוע האחרון מאז פרוץ המלחמה, נחקרו במחוז ירושלים 40 חשודים בהסתה, הזדהות או תמיכה בטרור, מרביתם ביצעו את המעשים ברשתות החברתיות.

    אמש בפעילות שערכו שוטרי מרחב קדם, נעצרו שתי תושבות מזרח ירושלים, מורה בבית ספר ורכזת הסעות תלמידים, זאת בחשד שפרסמו תכנים הכוללים גילויי שמחה והסתה לטרור ואלימות. לאחר ניטור התכנים ברשתות החברתיות, השוטרים איתרו את החשודות והן נעצרו והועברו לחקירה בתחנות המשטרה במרחב קדם. מחקירתן של שתי החשודות עלה כי הן פרסמו מספר הודעות ברשתות החברתיות עם גילויי שמחה, הסתה ותמיכה בארגון טרור חמאס.

    משטרת ישראל תמשיך לפעול לאיתור וטיפול במסיתים לאלימות ומעשי טרור, ובאלו המזדהים עם הטרור והמשבחים מעשים אלו בזמן מלחמה, במרחבי הרשתות החברתיות ובכל מקום אחר.

    שוטרי מחוז ירושלים עצרו בצור באהר 4 חשודים ברכב לאחר שאחד מהם איים כי ״יהרוג את כל היהודים״. ברכבם נמצאו כוורות זיקוקים מוכנות להפעלה ורעלות ואחד מהם הינו שוהה בלתי חוקי. נבדק החשד לכוונות פח״ע מצד החשודים

    היום בצהריים, לאחר הפרת סדר בצור באהר שכללה הבערות צמיגים וחסימת צירים, עצרו שוטרי יס״מ ירושלים לבדיקה רכב חשוד שעורר את חשדם. בתוך הרכב זיהו השוטרים את אחד מהנוסעים עם סרט על הראש ״שוהדא אל אקצא״ (שהידי אל-אקצא). במהלך תחקורם הנהג אמר לשוטר ״אנחנו נשלוט פה ונהרוג את כל היהודים״.

    התנהלותם ואמירה זו שעניינה איום לרצוח את כל היהודים – עוררה חשד כי מדובר במחבלים. בהתאם שוטרי יס״מ ירושלים ניפצו את שמשות הרכב, שלפו את החשודים מהרכב ועצרו אותם בכוח, בעקבות חשד לכך שמדובר בפעילי טרור. נציין כי סרטון חלקי של המעצר הופץ ברשתות החברתיות ערוך ומנותק כל הקשר.

    בחיפוש שערכו בתוך הרכב נתפסו כוורות זיקוקין מוכנות לשימוש ורעלות ראש. בבדיקת זהותם של החשודים, עולה כי אחד החשודים שנעצרו הינו שוהה בלתי חוקי בעל עבר ביטחוני, ושלושת החשודים האחרים הינם תושבי מזרח ירושלים.

    ארבעת החשודים שנעצרו (18-28) נלקחו לחקירה בתחנת עוז של מחוז ירושלים. נמשיך לפעול בנחישות נגד פעילי טרור באשר הם ולמעצר וטיפול נחוש בכל מי שיאיים לרצוח את ״כל היהודים״, ובכל מי שינסה לפגוע בשוטרים או באזרחים.

    לפני כמה שעות, רכב שנסע מכיוון שטחי יו״ש לירושלים, פרץ את מחסום א-זעיים בנסיעה מהירה ולא נשמע לקריאות הלוחמים לעצור. באזור מחלף נעמי שמר נסע החשוד בפראות בכיוון הנגדי וצוות מג״ב החל לנסוע בעקבותיו. במהלך הימלטותו ונסיעתו הפרועה, החשוד ניגח פעמיים את ג׳יפ מג״ב שרדף אחריו ולא נשמע להוראות הלוחמים לעצור.

    באזור צומת מצודת אדומים (ציר מעלה אדומים הישן) ביצע החשוד פניית פרסה נגד כיוון התנועה והמשיך להימלט בפראות. במהלך המרדף כוח מג״ב ביצע ירי לעבר החשוד שסיכן אותם וניטרל אותו, ובהמשך נקבע מותו.

    כוחות משטרה ומג״ב בפיקוד ממ״ר מג״ב עוטף ירושלים הוזעקו למקום. בשעה זו, חבלן של מחוז ירושלים מזכה את הרכב במקום, ומבוצעות פעולות לבדיקת זהות החשוד וכוונותיו. המשטרה פתחה בחקירה לבדיקת נסיבות המקרה.



    1 תגובות

    מיין תגובות